asiakaspalvelu, elämä, työnteko, yrittäjyys

Miksi et laskuta?

Ohareiden laskuttaminen, se on mielestäni kaikkien erittäin tärkeää tehdä. No-show-asiakkaita tulee yleisesti ottaen aika vähän, onneksi, mutta sitäkin tärkeämpää on laskuttaa jokaista. Jos näitä ohareita ei laskuteta, niin ne tekevät sitä jatkuvasti uudestaan. Se myöskin luo uskottavuutta kauneudenhoitoalaamme kohtaan.
Joka paikassa muuallakin pitää maksaa oharit, niin miksi meidän palvelumme olisi poikkeus? Se on ihan yhtälailla menetettyä tuloa, kuin niiden muidenkin. Kuluttajan on tajuttava, että kulut juoksevat koko ajan ja jos tulee 0€ tunti, niin palkkaa ei saa kukaan. Tai no, palkollinen saa palkkaa ja silloin se on yritykselle miinus tunti!

Olen myös huomannut tällaisen ”hauskan” ilmiön ihmisissä jotka suuttuvat laskusta jonka laitat. He yleensä uhkaavat että eivät tule käyttämään palveluitamme enää ikinä, koska laskutimme heitä. Näihin tekisi mieli sanoa: ”Kato ku mua vittu kiinnostaa.” Nämä ihmistyypit eivät tiedä yhtä asiaa minkä me kokeneet asiakaspalvelijat tiedämme: Jos teet oharit kerran, tulet tekemään sen toistekin. Emme halua sinua asiakkaaksemme. Nih.
Tää on vähän sama kuin aikojen vekslaajat. Ne tekee sitä koko ajan, aina, joka kerta. Tämä kyseinen ohari-ihmistyyppi ei arvosta aikaasi, eikä näe ammattiasi tarpeeksi tärkeänä peruakseen aikaansa.

No sitten on nämä sairastapaukset. Niissä kannattaa olla joustava. Jokainen tekee tietysti niin kuin haluaa, mutta itse olen joustanut sairastapauksissa. Näissäkin tietysti rajansa…
Jos asiakkaalla on esimerkiksi iltapäivällä aika ja hän peruu aikansa aamulla, koska on kipeä, niin enhän minä nyt tällaisesta laskua laita. Ei sille voi mitään jos tuli yöllä kipeäksi. Kuitenkin, jos olet tullut kipeäksi etkä kuitenkaan peru aikaasi, niin silloin minua ei suoraan sanottuna kiinnosta yhtään oletko kipeä vai teitkö vain oharit. Voit kuitenkin kipeänäkin perua sen ajan. Tänä päivänä voi kuitenkin laittaa viestin vaikka keskellä yötä, jos tulet kiepäksi. Tiedon saa kuitenkin nykyään perille tekstareilla, whatsuppilla, sähköpostilla ja somessa.

Muista arvostaa aikaasi. Muista, että sinun aikasi on ihan yhtä tärkeää kuin esim. lääkärin! Laskuta!

Saatat myös pitää...

Vastaa

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.