puhdistus, työnteko, yrittäjyys

Mitä kuuluu?

Tämä kevät onkin ollut kaikille hiukan haasteellinen ja erittäin erikoinen. Mitä teille kaikille kuuluu? Meillä meni vielä maaliskuu mukavasti, mutta sitten alkoi korona hiukan näkyä huhtikuussa. Toukokuu oli meillä muistaakseni kaikista hiljaisin.Onneksi nyt on kesä tehnyt tehtävänsä ja työpuolella on vilkastunut. Olen erittäin ylpeä Suomen hallituksen toiminnasta koronaa vastaan. Kaikki on Suomessa mennyt hyvin ja nyt voimme alkaa purkamaan rajoituksia muistaen kuitenkin edelleen turvavälit ja hyvän käsihygienian. 
Toivottavasti kaikki ovat saaneet haettua työttömyystukea ja muita korona-ajan tukia. Niillä pärjää pienyrittäjä yllättävän pitkälle.
Meillä salongissa jokaisen asiakkaan jälkeen pestään ja desinfioidaan työvälineet ja pinnat. Mites te muut? Onko korona vaikuttanut erityisen paljon toimintaasi työpaikalla? Kauneudenhoitoalallahan tämän ei pitäisi suuria muutoksia tuoda, koska välineet on ennenkin putsattu samalla tavalla ja asiakkaan jälkeen vaihdettu työpisteelle esim. puhtaat pyyhkeet. Muutoksen on tehnyt itsensä suurempi suojautuminen ja työpisteen pintojen desinfiointi. Se mikä tässä touhussa ärsyttää, on sen tuomat lisäkulut ja asiakkaiden mahdollinen välinpitämättömyys. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi käsienkuivauspaperi. Meillä on aikaisemmin ollut käsienkuivaustarkoitukseen ihan vain pyyhkeet, nyt olemme ostaneet siihen tarkoitukseen käsipaperia. Noh, asiakkaat heittelevät papereita mihin sattuu, puhumattakaan sen holtittomasta käyttämisestä. Puhtaita papereita on mäkänä lavuaarin reunalla ja joskus niitä on heitetty vessanpönttöön, vaikka roskis on vieressä. Entäs miten luulette, että se paperi saapuu meille? Ensinnäkin minähän sen maksan omalla työlläni, niinkuin kaiken muunkin meidän salongissa, ja se on ylimääräinen lisäkulu. Toiseksi, minähän sen sieltä kaupasta raahaan, säkillisen paperia, että ihmiset voivat vain kuivata käsiään.Ratkaisuna tähän minua ärsyttävään ongelmaan hankin meille sitten Lindströmiltä käsienkuivauspyyhkeen. Eli siis pyyheautomaatin, johon vaihdetaan aina puhdas rulla. Tämä tulee ehkä jopa hiukan halvemmaksi ja säästää minun hermojani ja aikaa. Suosittelen!

Toivoisinkin, että kaikki miettisivät ihan töissä ja asiakkaana, että joku maksaa aina kaiken. Kunnioita sitä toisen omaisuutta aina ja joka paikassa. <3 Ei mikään maagisesti ilmesty mistään vaan se on jotenkin hankittu ja joku sen on maksanut. 
Muina lisäkuluina tähän tulee desinfiointiaineen lisääntynyt käyttö, hanskat ja suusuojat. Itse en ole aikaisemmin käyttänyt suusuojaa, mutta nyt käytän. On ensinnäkin melkein pakko ja kyllä se on ihan hyvä sitä jatkossakin käyttää, oli koronaa tai ei. Ne kertakäyttöiset suusuojat vain maksaa aika lailla, eikä niitä meinannut yhdessä kohtaa mistään saada. Toivottavasti niiden hinnat laskevat pikkuhiljaa normaalille tasolle. Hanskoja onneksi saa ja ne nyt vaihdetaan muutenkin jokaisen asiakkaan välissä.
Mutta sitten se desinfiointiaine! Siis ei sen lisääntynyt käyttö mitään, mutta ne kaikki pinnat! Mulla on ainakin käsituki mennyt ihan hirveän näköiseksi, kun ei se kestä sitä desinfiointinetta. Sitten yrität miettiä, että missä kohtaa voit lopettaa sillä desinfiointineella läträämisen ja koska kannattaa vaihtaa käsituen päällinen… Ei pinnat/kankaat kestä tuollaista desinfiointiaineella läträämistä.
No mutta, näillä nyt mennään ja minä ainakin menen erittäin ilolla töihin, koska nyt on asiakkaita! Toivottavasti teidän muidenkin listat ovat taas täyttyneet. <3

Saatat myös pitää...

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.