jälleenmyynti, työnteko, yrittäjyys

Myyntityö

Tämä on varmasti asia, jossa jokaisen myyntityössä olevan pitäisi hiukan petrata. Eikö olisikin ihanaa, kun jokaiselle asiakkaalle saisit myytyä edes jonkun tuotteen? Jos myyt 20 eurolla päivässä, joka päivä, tienaat päivän tilin kuukaudessa, joka taas tarkoittaa, että saat näin vuoden lomarahat! Lomasi, loma-aikasi ja lomarahasi on näin ollen tienattu. Otan tässä nyt esimerkiksi kosmetologin asiakastapaamisen …

korona, yrittäjyys

Vitun Korona (Covid-19)

Elämme vaikeita aikoja. Nämä ovat vaikeita aikoja kaikille, mutta erityisesti pienyrittäjille. Ja mä tarkoitan nyt pienyrittäjillä itsensä työllistäjiä tai yhtä ihmistä palkkaavia. He ovat niitä, joihin tämä iskee rankimmin. Tämä on jotain niin käsittämätöntä, että kukaan ei ole voinut tällaiseen varautua.Suurelta osalta yrittäjistä lähti koko kevään ja mahdollisesti kesän työt yhden illan aikana. Ei ole …

asiakaspalvelu, rakennekynnet, työnteko

Permanentti ja monomeerineste

Salongissamme tehtiin taas eilen permanenttia. Meillä tehdään tasaisin väliajoin permanentteja. Asiakkaani alkoi nyrpistelemään nenäänsä ja kysyi, tehdäänkö täällä permanenttia. Oh yes, hirveä haju. Anteeksi nyt vaan, mutta ne permanenttiaineet haisee ihan viemäripaskalle! Viemäri mihin ei ole hetkeen valutettu vettä ja josta vedät hirveän kokoisen hiuspaskatupon. Yöh! Olen koko tämän 13 vuotisen urani aikana ihmetellyt kuinka …

asiakaspalvelu, koulutus, työnteko

Työssäoppimispaikan hakeminen

Meille on taas soiteltu ja kyselty työssäoppimispaikkaa. Olen näinä yli kymmenen vuoden aikana nähnyt jos jonkimoista hakijaa ja harjoittelijaa, eikä minulla ole enää kärsivällisyyttä ottaa ihan minkälaista vaan meille töihin. Listaan siis alle miten voit parantaa omaa pääsemistäsi harjoittelupaikkaan: Esittele itsesi, missä opiskelet ja tärkein: MITÄ OPISKELET.On aina hieno hetki, kun hakija ei kerro mitä …

asiakaspalvelu, rakennekynnet

Henkilökemiat

Sain tässä taannoin hiukan negatiivisen asiakaspalautteen. Palaute oli sellainen, mihin en voinut vastata mitään, kuulostamatta mulkulta. Kyse oli siis lähinnä asiakaskemiasta. Joidenkin ihmisten kanssa ei vain klikkaa. Olin siis tehnyt työn ihan hyvin ja asiakas lähti siisteillä kynsillä. Hän ei vain ollut ymmärtänyt joitain asioita enkä minä ilmeisesti sitten ollut niitä osannut hänelle tarpeeksi hyvin …

elämä, työ, yrittäjyys

Perkeleen ämmät!

Työskentelemme naisvaltasella alalla ja se on kyllä aina yhtä haastavaa. Tulee mieleeni kollegan postaama teksti: “Working in a field with mostly women is like a walk in the park.  Jurassic Park.” Tai Family Guyn läppä: “Men, we know how to be friends!” Miksi suurin osa naisista ei osaa työskennellä keskenään rehellisesti tai auttaen toista? Kuulen vähän väliä kollegoilta mitä …

elämä, työnteko, yrittäjyys

Yrittäjyys ja sairastaminen

On taas flunssakausi. Itse nyt sitten sairastuin flunssaan. Yrittäjyys+kipeänä olo: en toivoisi pahimmalle vihollisellekaan. Kun yrittäjä sairastuu, ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin napata buranat naamaan ja mennä töihin. Herran haltuun vaan ja toivoa, että selviää päivästä hengissä. Mulle ei onneks tuu ikinä kuumetta, että pääsen sinänsä helpolla. Mutta kyllä se paska olo on silti koko …

koulutus, kynnet, kynsikuva, mainos

Kaameat kynsikuvat

Tässä somessa pyöriessäni olen nähnyt jos jonkinmoisia kynsikuvia, niinkuin varmasti te muutkin. Päätinkin koota tähän muutaman “kynsikuvamokan”,  ja kertoa miksi ei kannata näin tehdä. 1. Sormet tuotepullon ympärillä. Noh, ideana ymmärrän, mutta harvalla sitten onkin mitään järkevää tuotetta, mistä asiakas pitäisi kiinni. Olen nähnyt jos jonkinmoista shampoopulloa ja muita likaisia puteleita. Ensinnäkin purkin pitäisi liittyä jotenkin edes …

kosmetologi, kynnet

Rakennekynnet? Geelikynnet? Kestolakka? Mitä nämä kaikki ovat?

Törmään seuraavaan ongelmaan edelleen ja jatkuvasti omassa työssäni, ja siksi kirjoitankin nyt tämän blogiteksin. Toivon, että mahdollisimman moni kuluttaja lukee ja sisäistää tämän. Ongelmahan näissä kaikissa erilaisissa tuotteissa on lähinnä ajan käyttö ja asiakkaan toiveet. Väärään palveluun varattu aika on aina inhottavaa, koska asiakas ei näin ollen saa haluamaansa palvelua. Ongelmaa ei myöskään helpota väärin …